مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 07:152020-04-13فرهنگي

غبار فراموشی بر بیمارستان انگلیسی ها در یزد + تصاویر


بیمارستان مرسلین یزد با بیش از 200 سال قدمت از بناهای فاخر استان یزد است که در این سال ها به عنوان خانه مسکونی مورد استفاده گرفته ولی به دنبال واگذاری این بنای ثبت شده در فهرست ملی، - اکنون برای بازگشایی آن و اضافه شدن آن در تاسیسات گردشگری شهر جهانی یزد برنامه های خوبی در دست اقدام است.

بنای تاریخی بیمارستان مرسلین که جزو ابنیه تاریخی و ارزشمند یزد به شمار می رود که در تاریخ یزد به بیمارستان انگلیسی ها مشهور است.

این بنای مهم تاریخی در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده اما هنوز برای بازدید گردشگران آماده سازی نشده است.

البته تغییراتی در ظاهر این بنای تاریخی و ثبتی که در حال حاضر به عنوان بنایی مسکونی از آن استفاده می شود، به وجود آمده اما گویا کالبد بنا همچنان سالم است.

این بنای ارزشمند تاریخی که در آن نیز زندگی مسالمت آمیز ادیان ریشه دارد، در گذشته ساختمان یک بیمارستان بوده که گودرز تاجر زرتشتی یزد نیز یک کاروانسرای بزرگ و زیبا را با تمام متعلقاتش از جمله خانه ای را برای ایجاد بخش مردان ساختمان این بیمارستان اهدا کرد.

خوشبختانه ساختمان خاص این منزلگاه موقتی کاروان ها، کاربری خوبی برای استفاده بیمارستان داشت و حیاط اصلی مرکزی که زمانی جای خران و اسبان و قاطران و شتران بود، مبدل به باغ زیبایی شد و حجره های قدیمی ساربانان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غبار فراموشی بر بیمارستان انگلیسی ها در یزد + تصاویر

غبار فراموشی بر بیمارستان انگلیسی ها در یزد + تصاویر