مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:152020-04-14اقتصادي

مبارزه با سن غلات در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو همدان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو استان همدان خبر داد و گفت: - تا روز گذشته در 2828 هکتار از اراضی گندم استان همدان عملیات مبارزه با سن صورت گرفت.

شهرام پیشه ور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر از تاریخ 16 فروردین از شهرستان نهاوند آغاز شده است،اظهار کرد: تا روز گذشته 1410 هکتار از اراضی گندم آبی و 1418 هکتار از اراضی گندم دیم استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات را انجام دادند.

وی اضافه کرد: همچنین 493 هکتار از مزارع جو آبی و 954 هکتار جو دیم، در مجموع در 1447 هکتار از اراضی جو استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بارش های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و تکمیل نشدن ریزش های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

پیشه ور از کشاورزان استان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی در شهرستان ها برای مبارزه بهتر و کامل تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان بهره مند شده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات لازم را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن غلات در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو همدان

مبارزه با سن غلات در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو همدان