مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 13:302020-04-14بين الملل

درصورت شکست الکاظمی سرنوشت نخست وزیری عراق چه می شود؟


یک کارشناس سیاسی عراق از مکانیسم قانون اساسی درباره آینده پست نخست وزیری در صورت شکست مصطفی الکاطمی در تشکیل کابینه جدید سخن گفت.

- یک کارشناس سیاسی عراق از مکانیسم قانون اساسی درباره آینده پست نخست وزیری در صورت شکست مصطفی الکاطمی در تشکیل کابینه جدید سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از المعلومه، علی التمیی، کارشناس مسائل سیاسی در عراق گفت: در صورتی که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر تازه مکلف شده این کشور در تشکیل کابینه جدید شکست بخورد یا پارلمان به کابینه وی رای اعتماد ندهد در این صورت برهم صالح، رییس جمهور عراق باید علاوه بر سمت ریاست جمهوری، سمت نخست وزیری را نیز عهده دار شود.

تمیمی گفت: طبق ماده 76 قانون اساسی، الکاظمی نامزد آخرین فرصت رییس جمهور عراق برای تشکیل دولت جدید است و در صورت شکست وی در تشکیل کابینه جدید یا مخالفت پارلمان با دادن رای اعتماد به وی و دولتش صالح باید علاوه بر ریاست جمهوری، سمت نخست وزیری عراق را هم عهده دار شود.

وی گفت: الکاظمی 30 روز مهلت دارد تا کابینه و برنامه های دولت خود را به پارلمان بدهد و او نامزد آخرین فرصت برای احزاب و فراکسیون های سیاسی عراق است که در صورت شکستش پست نخست وزیری خالی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درصورت شکست الکاظمی سرنوشت نخست وزیری عراق چه می شود؟

درصورت شکست الکاظمی سرنوشت نخست وزیری عراق چه می شود؟