مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 18:452020-04-14اقتصادي

پاسخ همتی به بلاتکلیفی 4.8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های حمایتی نظام بانکی برای کنترل آثار اقتصادی کرونا و سایر مباحث پولی و ارزی پرداخت و اظهار داشت: - همتی با بیان اینکه دریافت وام از صندوق بین المللی پول نه پیش دارد نه قانون می خواهد، به ابهامات گزارش تفریغ بودجه 97 درباره بلاتکلیفی 4.

8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های حمایتی نظام بانکی برای کنترل آثار اقتصادی کرونا و سایر مباحث پولی و ارزی پرداخت و اظهار داشت: سود بانکی الان 18 درصد است ولی خدمت رییس جمهور و ستاد اقتصادی پیشنهاد دادم که برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و تقویت طرف تقاضا باید به مردم وام بدهیم؛ ولی 18 درصد زیاد بود و نمی توانستیم.

بانک مرکزی پیشنهاد داد در این شرایط که سیستم بانکی مشکل دارد و نمی تواند نرخ را کم کند بخشی از ذخایر بانک مرکزی معادل 25 هزار میلیارد تومان آزاد شود.

این 25 هزار میلیارد تومان با 50 هزار میلیارد تومان سیستم بانکی تلفیق شد و نرخ 12 درصد بحساب آمد؛ بنابراین کاهش نرخ سود وام یک میلیونی به خاطر کمک بانک مرکزی با استفاده از ذخایر قانونی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ همتی به بلاتکلیفی 4.8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی

پاسخ همتی به بلاتکلیفی 4.8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی