مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 07:502020-04-15اقتصادي

پیشرفت 88 درصدی پروژه های نجات بخشی دریاچه ارومیه


مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: 9 میلیارد تومان برای طرح های نجات بخشی دریاچه رومیه هزینه شده است و در مجموع این پروژه ها 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

- فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: برای تکمیل طرح های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در سال جاری، یک هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه در راستای احیای دریاچه ارومیه اقدامات قابل توجهی انجام شده است، افزود: 9 میلیارد تومان برای طرح های نجات بخشی دریاچه ارومیه هزینه شده است.

دبیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: طرح های احیای دریاچه ارومیه در مجموع 88 درصد پیشرفت دارند.

وی از اتمام طرح انتقال آب از رودخانه زاب در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز تصفیه خانه های تبریز و ارومیه برای تأمین بخشی از تعهدات تأمین آب دریاچه ارومیه به بهره برداری می رسد.

دبیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه 1271 متر است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 61 سانتیمتر افزایش نشان می دهد.

سرخوش اعلام کرد: با تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می شود و دریاچه در سال 1406 به تراز اکولوژیکی می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 88 درصدی پروژه های نجات بخشی دریاچه ارومیه

پیشرفت 88 درصدی پروژه های نجات بخشی دریاچه ارومیه