مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 03:162020-04-15اقتصادي

تولید پسماند در کلانشهر اراک 15 درصد کاهش یافته است


حمیدرضا قناتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه انتظار می رفت که تولید پسماند شهری افزایش داشته باشد اما، با رفتارهای آگاهانه شهروندان نه تنها افزایش پسماند رخ نداد ،بلکه میزان دورریختی ها نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه جاری 260 تن پسماند در کلانشهر اراک تولید شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا پسماند جمع آوری شده در این شهر با دقت و حساسیت ویژه قبل از دفن آهک پاشی و کلر زنی می شود.

قناتی تصریح کرد: خودروهای حمل پسماند شهری اراک نیز پس از هر بار تخلیه، گندزدایی و ضدعفونی شده و وسایل انتقال پسماندهای بیمارستانی به ویژه مراکز درمانی معین کرونا بر اساس پروتکل بهداشتی و با مراقبت های ویژه صورت گرفته و مراحل کامل ضدعفونی و گندزدایی رعایت می شود.

وی گفت: حدود سه هزار مخزن جمع آوری پسماند در نقاط مختلف اراک وجود دارد که این مخازن هر روز برای کاهش شیوع ویروس کرونا روزانه ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: روزانه به طور میانگین 600 پاکبان و نیروهای خدمات شهری در امر جمع آوری پسماند شهری و ضدعفونی و گندزدایی اراک فعالیت دارند و تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پسماند در کلانشهر اراک 15 درصد کاهش یافته است

تولید پسماند در کلانشهر اراک 15 درصد کاهش یافته است