مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 15:152020-04-16اقتصادي

85 کیلومتر از بستر رودخانه کشف رود آزاد شد


احمد یزدان پناه روز پنجشنبه در نشست کارگروه احیا و نجات کشف رود افزود: طی سال های گذشته از فاضلاب جاری در کشف رود برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می شد که برای رفع این مشکل با ابتکار استاندار خراسان رضوی و تشکیل مدیریت واحد از تابستان پارسال ساماندهی این محدوده آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون آزادسازی هزار و 600 هکتار اراضی تصرف شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، جلوگیری از برداشت فاضلاب خام در حدود 50 کیلومتر، تکمیل جاده دسترسی دو طرف رودخانه کشف رود به طول 81 کیلومتر و کاشت نهال در اراضی آزاد شده در حدود 200 هکتار از بستر کشف رود انجام شده است.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار برای جلوگیری از برداشت فاضلاب خام و تصرف مجدد اراضی گفت: مدیریت واحد ساماندهی کشف رود نسبت به تکمیل و بهره برداری فاز اول تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر، تکمیل فاز اول تصفیه خانه سپتاژ و انتخاب پیمانکار فاز دوم سپتاژ که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود اقدام کرده است.

یزدان پناه افزود: بر اساس بازدیدهای متعدد از کشف رود، طرح ساماندهی این رودخانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید یک الگوی کشت برای زمین های کشاورزی که از آب کشف رود استفاده می کنند، مشخص کند که پیشنهادات و مطالعات آن انجام و به کمیته فنی ارجاع شده است تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 کیلومتر از بستر رودخانه کشف رود آزاد شد

85 کیلومتر از بستر رودخانه کشف رود آزاد شد