مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 08:052020-04-17سياسي

نظر وزارت بهداشت درباره دستگاه تشخیص کرونا ساخت سپاه


مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در رابطه با سامانه تشخیصی «مستعان» که روز گذشته توسط سپاه رونمایی شد توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سیامک سمیعی روز جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از شامل سارس، مرس و چند ویروس کرونا که موجب سرماخوردگی شدید می شد را تشخیص می داد.

وی افزود: از تاریح 20 بهمن 98 کیت اختصاصی تشخیص ویروس کرونای جدید را در کشور داشتیم که البته تعداد آن اندک و در حد چند صد کیت بود بعد یک محموله کیت را سازمان بهداشت جهانی به ایران داد که بعد از آن تعداد آزمایشگاههای تشخیصی ویروس کرونای جدید بعد از انستیتوپاستور به سه آزمایشگاه دیگر یکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دومی در بیمارستان مسیح دانشوری و سومی در اراک راه اندازی شد.

سمیعی ادامه داد: با وجود تا قبل از موارد تایید شده فوتی مبتلا به کرونا در قم هیچ آزمایش مثبت تایید شده ویروس کرونا در کشور نداشتیم.

از طریق رادار افزود: هیچ خبر و ارزیابی از این دستگاه نداریم و تاکنون این دستگاه در وزارت بهداشت ارزیابی نشده است و اگر قابل استفاده باشد باید سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی این سازمان آن را تایید کند.

کارشناسان خبره ای در این سازمان هستند که می توانند این دستگاه را بررسی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر وزارت بهداشت درباره دستگاه تشخیص کرونا ساخت سپاه

نظر وزارت بهداشت درباره دستگاه تشخیص کرونا ساخت سپاه