مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 09:552020-04-17اجتماعي

اصالت بافت تاریخی ملایر حفظ شود


ابراهیم جلیلی روز جمعه در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از بافت و تک بناهای تاریخی ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید با حفظ بافت تاریخی شهر و معماری اصیل آن، بر اساس شهر جهانی پیش برویم.

وی افزود: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در بازدید از بافت و تک بناهای تاریخی ملایر، خواستار نظارت دقیق بر تهیه و اجرای ضوابط مربوط به حریم بناهای تاریخی این شهر شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: ارتفاع بناها، نماسازی و تعریض معابر عمومی در حفظ بافت تاریخی ملایر اثرگذار است.

جلیلی افزود: حدود 107 هکتار از شهر ملایر دارای بافت تاریخی است که ساخت و سازهای موجود در این محدوده باید متناسب با اصالت آن باشد.

وی گفت: تک بناهای تاریخی که در محدوده بافت سنتی واقع شده اند همچون بازار تاریخی، حمام بلور ایمانی، مسجد حاج قاسم و عاشورا، کاروانسرای فرهنگ و حتی جداره های تاریخی خیابان خیام و بروجرد از نظر تعیین عرصه و حریم و ضوابط ساخت و ساز، باید حریم و دید و منظر این آثار حفظ شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر افزود: با توجه به ثبت ملی سه اثر پارک سنتی سیفیه، مقبره سیف الدوله و مسجد تاریخی پارک، ساخت و سازهایی در حریم این آثار احداث شده که نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت بافت تاریخی ملایر حفظ شود

اصالت بافت تاریخی ملایر حفظ شود