مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 05:062020-04-18اقتصادي

تراز دریاچه ارومیه معادل بهار 10 سال قبل شد


فرهاد سرخوش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افزایش تراز این دریاچه ادامه دارد، اظهار داشت: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته نیز 32 سانتی متر افزایش را نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه میزان آب دریاچه ارومیه به بیش از چهار میلیارد و 710 میلیون مترمکعب رسیده، گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته 960 میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی با مقایسه مساحت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته، اظهار داشت: وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته 209 کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و 112 کیلومتر مربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره برداری از این طرح ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می یابد و وعده رییس جمهوری در خصوص نگین آبی آذربایجان عملی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا طی زمستان 1397 و بهار 1398 به واسطه افزایش میزان آب ورودی به دریاچه، تراز آن طی چند ماه بیش از یک متر افزایش یافت و امید زیادی را در راستای احیای این دریاچه ایجاد کرد؛ اگرچه در ماه های بعدی و به واسطه کاهش آب های ورودی و تبخیر آب، تراز دریاچه روند کاهشی داشت ولی سطح آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز دریاچه ارومیه معادل بهار 10 سال قبل شد

تراز دریاچه ارومیه معادل بهار 10 سال قبل شد