مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 06:302020-04-18سياسي

آیا ارز کالاهای اساسی گم شده است؟


گزارش دیوان محاسبات کشور درباره تفریغ بودجه 97 که هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد واکنش های زیادی را در بین مسوولان مربوطه به دنبال داشت و سوال های زیادی را در افکار عمومی ایجاد کرد؛ - مهمترین آن این که آیا ارز اختصاص یافته برای کالاهای اساسی گم شده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید وقتی عادل آذر رییس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس از رسیدگی به حساب و کتاب بودجه 97 ارائه کرد از تخلفات در عملکرد ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت که بر اساس رسیدگی ها اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که ارز 4200 تومانی را گرفته اما وارداتی نداشته اند.

او با ارائه آمار و ارقامی اضافه کرد که مطابق بررسی های به عمل آمده در سال 97 بابت واردات کالاها و خدمات اساسی و غیر اساسی معادل 31 میلیارد و 416 میلیون دلار ارز به نرخ دولتی تامین شده که طبق بررسی های دیوان تا تاریخ 12/ 9/ 98 تعداد 9658 ردیف تامین اعتبار ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجموعا بالغ بر چهار میلیارد و 821 میلیون دلار علی رغم دریافت ارز 4200 تومانی واردات نداشتند.

عادل آذر در بخشی از اظهارتش درباره حسابرسی عملکرد مربوط به حقوق و مزایای مدیران و کارکنان دولت گفت: سقف کامل پرداختی مدیران 23 میلیون و 583 هزار تومان است اما خالص دریافتی 241 نفر از مدیران بیشتر از سقف تعیین شده بوده که در مجموع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ارز کالاهای اساسی گم شده است؟

آیا ارز کالاهای اساسی گم شده است؟