مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 07:462020-04-18سياسي

روحانی به جای تعصب به قوه مجریه، تخلفات تفریغ بودجه را بررسی کند


عضو کمیسیون صنایع مجلس دروغ خواندن گزارش دیوان محاسبات از سوی رییس جمهور درباره تفریغ بودجه 97 را ناشی از تعصب به قوه مجریه دانست و گفت: روحانی باید اعمال نظارت های قانونی را بپذیرد.

- خبرگزاری فارس ـ وحید ونایی: گزارش تفریغ بودجه به عنوان ابزاری برای اعمال شأن نظارتی مجلس و وسیله ای برای اعمال نظارت پارلمانی است.

قطعا در صورت ارائه و ارسال به موقع گزارش تفریغ بودجه برای مجلس، این گزارش می تواند مبنای مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولت و شاخصی برای بسیاری از اظهارنظرها و ارزیابی های فنی در مورد عملکرد دستگاه ها، شرکت های دولتی و وزارتخانه ها باشد که در این صورت صحت عملکرد دولت نیز بهبود خواهد یافت.

تفریغ بودجه نتیجه نهایی نظارت بعد از خرج و یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی دولت، نشانگر درجه تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش بینی شده، نظارت قوه مقننه نسبت به دخل و خرج کشور و در مجموع آیینه تمام نمای تحقق بودجه است.

رییس دیوان محاسبات کل کشور سه شنبه هفته گذشته (26 فروردین) گزارش تفریغ بودجه سال 97 را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرده و در آن انتقادات به دولت مطرح کرد.

  عادل آذر با بیان اینکه از مجموع 211 تبصره، بند و جزء؛ رعایت احکام حدود 32 درصد و عدم رعایت تمام و یا بخشی از احکام تقریبا 43 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی به جای تعصب به قوه مجریه، تخلفات تفریغ بودجه را بررسی کند

روحانی به جای تعصب به قوه مجریه، تخلفات تفریغ بودجه را بررسی کند