مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 05:162020-04-19اقتصادي

مهریزی ها برای شناسایی محل دقیق 350 موقوفه همکاری کنند


سیدمهدی سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 85 درصد این تعداد موقوفه مربوط به اراضی کشاوزی و بقیه مغازه و واحدهای مسکونی است که 80 درصد آن در روستاهای بخش مرکزی و بقیه در محله های مختلف شهر مهریز قرار دارد.

این مسوول اظهار کرد: طبق مقررات تولیت نظارت و مدیریت موقوفه با اداره اوقات و امور خیریه شهرستان و استان است ، باید مشخصات آنها ثبت سامانه اوقاف و امور خیریه شود.

سیدی یادآور شد: افرادی که موقوفه ای را در اختیار دارند و از واگذاری آن به اوقاف خودداری می کنند کاری خلاف مقررات و مسائل شرعی در اسلام انجام می دهند.

به گفته رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز، همچنین زمین 40 مدرسه و 13 اداره دولتی شهرستان وقفی است که مستاجران طبق مقررات باید نسبت به پرداخت اجاره بهای آن اقدام کنند.

سیدی اظهار کرد: همکاری این نهادها با اوقاف در پرداخت اجاره بهای قانونی خوب است ولی باید این تعامل در سال 1399 برای پیگیری اهداف نظام بیش از گذشته افزایش یابد.

مهریز یک هزار و 934 فقره موقوفه و سه هزار و 900 رقبه دارد.

بر اساس سنت های رایج جامعه در گذشته بیشتر درآمدهای املاک وقفی اختصاص به عزاداری اهل بیت، روضه خوانی، فعالیت های قرآنی و امور عام دارد، با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به تدریج از مردم خواسته شد، مطابق با نیاز روز تمام یا بخشی از امو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهریزی ها برای شناسایی محل دقیق 350 موقوفه همکاری کنند

مهریزی ها برای شناسایی محل دقیق 350 موقوفه همکاری کنند