مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 07:462020-04-19اقتصادي

حقابه خمین از رودخانه قمرود تامین شد


عزت اله آمره ای روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای منتفع از این رودخانه در خمین افزود: شهر خمین و 42 روستای این شهرستان چندسالی است از آب کوچری استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: منابع و مصارف آب کوچری به تناسب سرریز سدگلپایگان در هر ماه رهاسازی می شود و از روز شنبه این رهاسازی برای روستاهای خمین آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: بارندگی های خوب سال آبی جدید سبب پرشدن رودخانه و سدهایی نظیر سدکمال صالح و الغدیر ساوه شده و ذخایر سفره های آب زیرزمینی روبه بهبود است.

آمره ای تصریح کرد: با در نظر گرفتن سرریز کوچری توسط مدیریت این سد، 8 متر مکعب در ثانیه از دریچه کوچری در رودخانه قمرود رهاسازی شده است.

فرماندار خمین نیز با بیان اینکه سه روستا در خمین و تعدادی دیگر در دلیجان و محلات در مسیر رودخانه قمرود قرار دارند، گفت: حقابه این رودخانه مانند سال های گذشته تامین شده است.

احمد طهرانی افزود: در منابع آب محدودیت وجود دارد و انتظار می رود بهره برداری از آب این رودخانه برای کشت بهاره کشاورزان مدیریت شود.

وی بیان کرد: برخی افراد بدون بهره گیری از اطلاعات کافی در حوزه مدیریت منابع آبی، مطالب تحریک آمیز برای تجمع شهروندان در فضای مجازی منتشر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه خمین از رودخانه قمرود تامین شد

حقابه خمین از رودخانه قمرود تامین شد