مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 13:252020-04-21فرهنگي

چیدمان موزه به سبک «هانس هولاین» آموزش داده می شود


هانس هولاین معمار برجسته اتریشی، برنده جایزه پریتزکر در سال 1985 است که طراحی و چیدمان محل اشیای موزه آبگینه و سفالینه را انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه میراث فرهنگی استان تهران، حمید وکیل باشی در خصوص نحوه برگزاری این دوره آموزشی توضیح داد: این دوره به صورت آنلاین و توسط امیر حسین تبریزی برای علاقه مندان آموزش داده می شود.

به گفته وی علاقه مندان می توانند برای دریافت لینک نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین واژه آبگینه را به 5000542020 پیامک کنند.

وکیل باشی همچنین به طراحی و چیدمان فاخر موزه آبگینه تهران توسط هانس هولاین اشاره و تصریح کرد: این معمار برجسته، در طراحی موزه آبگینه از آثار برجسته تاریخی ایران مانند کاخ تچر، ستون های تخت جمشید، قوس های صفوی و کعبه زرتشت الهام گرفته و با اینکه ویترین ها و فضای کلی موزه به صورت مدرن طراحی شده اند اما این طراحی مدرن با فضای کلی ساختمان که بنایی سنتی است، هماهنگی دارد.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران همچنین ریخت شناسی هولاین در چیدمان درست اشیاء موزه آبگینه را برجسته عنوان کرد و گفت: موزه آبگینه در خیابان سی تیر واقع شده و با قدمت قاجاری یکی از پنج موزه تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیدمان موزه به سبک «هانس هولاین» آموزش داده می شود

چیدمان موزه به سبک «هانس هولاین» آموزش داده می شود