مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 04:502020-04-22اجتماعي

گودال هایی عجیب با اختلاف دمایی از سطح زمین در ایلام+ عکس و فیلم


در منطقه «بانویزه» استان ایلام گودال هایی در سطح زمین وجود دارد که دمای هوای خروجی از آنان مخالف هوای سطح زمین بوده و این موضوع چهره ای گردشگری به آن بخشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، کره خاکی که ما بر روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی است و باید در برابر این پدیده ها ایستاد و کاری که نیروی باور نکردنی طبیعت انجام می دهد را تحسین کرد.

گودال هایی با جریان هوایی متفاوت از سطح زمین یکی از این پدیده ها، در روستای بانویزه و سیاه کوه است، در این منطقه گودال ها و شکاف هایی وجود دارد که در زمستان و فصول سرد باد گرم و در تابستان و هنگام گرما باد خنک از آنها خارج می شود.

 رضا محمدی یکی از عشایر روستای بانویزه درباره این پدیده طبیعی می گوید: در فصل زمستان هنگامی که ما گوسفندان را به چراگاه می بردیم و با هوای سرد مواجه می شدیم از طریق این گودال می توانستیم خود را گرم نگه داریم، این موضوع به صورت عکس در فصل تابستان برای ما رخ می داد.

وی افزود: این موضوع را از پدران خود نیز شنیده بودم که چنین چیزی در این منطقه هست.

چهره توریستی این گودال های ناشناخته به گفته اهالی این منطقه، چنین اتفاقی همیشه برای آنان جالب بوده و آنها مهمانان خود ا که از راه دور به بازدیدشان می آیند را برای دیدن به این گودال ها می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گودال هایی عجیب با اختلاف دمایی از سطح زمین در ایلام+ عکس و فیلم

گودال هایی عجیب با اختلاف دمایی از سطح زمین در ایلام+ عکس و فیلم