مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 09:362020-04-22اجتماعي

تغییر تقویم کوچ عشایر به استان اصفهان


منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کوچ ییلاقی عشایر به مقصد استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به مخاطرات جوی و شیوع بیماری کرونا، کوچ بهاره عشایر دو هفته نسبت به تقویم معمول تغییر کرده است.

وی افزود: اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده متناسب با پروتکل های بهداشتی در اختیار عشایر استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان قرار خواهد گرفت و در دوازده گلوگاه ورود به اصفهان این عشایر غربالگری خواهند شد.

جمعیت 47 هزار نفری عشایر که اصفهان را ییلاق خود می کنند مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه عشایر استان اصفهان شامل ایل قشقایی و بختیاری هستند، تصریح کرد: جمعیت این عشایر که اصفهان را به مقصد ییلاق انتخاب می کنند بالغ بر 47 هزار نفر است که در سال های گذشته در اردیبهشت ماه راهی شهرستان های فریدونشهر، چادگان، سمیرم و شهرضا می شدند که امسال کوچ ییلاقی آنها به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به مکاتبات با استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان جهت رعایت تقویم کوچ عشایر گفت: عشایری که خارج از تقویم کوچ امسال به مناطق ییلاقی کوچ کنند پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و اگر کسی خواست تمرد کند به مراجع قضایی معرفی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر تقویم کوچ عشایر به استان اصفهان

تغییر تقویم کوچ عشایر به استان اصفهان