مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 09:052020-04-24اقتصادي

تاثیر کرونا در تولید صنایع خراسان شمالی اندک بود


امید حیدریان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جامعه ما، هر جا هم افزایی بوده، تهدیدها تبدیل به فرصت شده است، البته کرونا روند کسب و کار را کند کرده است، صنایع به واسطه سر و کار داشتن با بازار و کسبه، تا حدی دچار مشکل شدند اما تاثیر آن در تولید، خیلی زیاد نبوده است.

وی گفت: شمار زیادی از واحدهای تولیدی استان، در روزهای کرونایی، خط تولید را تغییر داده و فرصت جدیدی برای تولید و اشتغال فراهم کردند، البته این امر، بستر برای بازار و صادرات را هم ایجاد کرده است.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی تصریح کرد: در آینده، با بازگشایی مرزهای صادراتی و آغاز مراودات تجاری، خراسان شمالی می تواند یکی از صادرکننده های اقلام بهداشتی باشد.

حیدریان افزود: اقلام بهداشتی تولیدی در استان از جمله ماسک، دستکش فریزری و یا مایع ضدعفونی کننده دست، کیفیت خوبی داشته و قابل عرضه به بازارهای صادراتی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نیاز استان تامین شود، که البته تاحد زیادی این امر محقق شده، توان صادرات در استان وجود دارد.

حیدریان تصریح کرد: اکنون به علت کرونا، مرزها بسته است، اما پتانسیل صادراتی خوبی در استان برای عرضه محصولات بهداشتی ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا در تولید صنایع خراسان شمالی اندک بود

تاثیر کرونا در تولید صنایع خراسان شمالی اندک بود