مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-04-25اقتصادي

تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به 1272 متر


فرهاد سرخوش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته 26 سانتی متر افزایش را نشان می دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است.

وی با اعلام اینکه آب دریاچه به بیش از چهار میلیارد و 930 میلیون مترمکعب رسیده، گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته 160 میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی ضمن مقایسه مساحت دریاچه با زمان مشابه سال گذشته، اظهار داشت: وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته 38 کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و 163 کیلومترمربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی هم اکنون از 89 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و این طرح دی ماه امسال به بهره برداری رسیده و آب رودخانه زاب به بستر دریاچه می رسد.

همچنین مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران از تداوم همکاری های دولت ژاپن با ایران برای هفتمین سال متوالی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داده است.

سند همکاری فاز هفتم پروژه الگوسازی مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه نیز بین برنامه عمران ملل متحد و معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به 1272 متر

تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به 1272 متر