مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 11:062020-04-25پزشكي

بهورزان روستایی،پایش گران سلامت زیر پوست روستاها


شیوع ویروس کرونا در کشور به یکباره نگاه ها و تحسین ها را به سمت سپید پوشان کادر درمانی که همچنان در بیمارستانها مشغول خدمت رسانی هستند سوق داد، اما این در حالی است که بخشی از راهبردها برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا (کوید_19) بر دوش بهورزان سلامت در روستا است.

افرادی که به عنوان بازوهای سلامت شبکه بهداشت و درمان کشور در نقاط روستایی دور و نزدیک، با تکیه بر روابط میان فردی ، ارتباطات چهره به چهره و همینطور پیگیری های روزانه نقش چشمگیری در شکست زنجیره انتقال کرونا در روستاها و به دنبال ان جلوگیری از الودگی این مناطق بر عهده دارند.

بهورزان و مراقبان سلامتی که وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به دلیل نقششان در بخش بهداشت و طرح غربالگری از انها به عنوان ظرفیت بی بدیل در نظام بهداشت و درمان کشور یاد کرده است.

بهورزها در چارچوب فعالیتهای خانه بهداشت مسئولیت سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستا، آموزش بهداشت عمومی، تشکیل گروههای داوطلب و شوراهای محلی بهداشت، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت ساله، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمانهای ساده را انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهورزان روستایی،پایش گران سلامت زیر پوست روستاها

بهورزان روستایی،پایش گران سلامت زیر پوست روستاها