مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 05:272020-04-26حوادث

یک مورد حفاری غیرمجاز در خمین کشف شد


علی مشهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در رابطه با این حفاری غیرمجاز یک نفر دستگیر و پرونده برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل و تعدادی ابزار حفاری توقیف و ضبط شد.

وی بیان کرد: حفاری غیرمجاز در این واحد مسکونی با پیگیری اداره میراث فرهنگی خمین و همکاری اعضای انجمن میراث فرهنگی، پلیس اطلاعات ناجا و فرماندهی پاسگاه انتظامی قورچی باشی این شهرستان کشف شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین یادآور شد: هرگونه حفاری به منظور دستیابی به اشیای تاریخی جرم است و مشول مجازات از 6 ماه تا سه سال حبس و پرداخت جریمه نقدی می شود.

مشهدی گفت: کلاهبرداران به عنوان متخصص دستگاه های فلزیاب با اغفال افراد ساده لوح مبالغ زیادی می گیرند و با دادن آدرس به اصطلاح گنج و مال قدیمی، خانواده ها را گرفتار می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین افزود: این اعمال مجرمانه آسیب های مالی و جانی جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

مشهدی اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی به صورت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات درباره حفاری های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی و تجاوز به حریم آثار تاریخی است.

250 اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مورد حفاری غیرمجاز در خمین کشف شد

یک مورد حفاری غیرمجاز در خمین کشف شد