مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 07:362020-04-26اقتصادي

تاکید فرماندار تالش بر تکمیل سد لاستیکی


گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است، سید عیسی مهدوی روز شنبه در جلسه کمیته تخصیص آب کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سد لاستیکی با 400 هزار متر مربع ظرفیت ذخیره، 2 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری خواهد کرد و تکمیل آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در اراضی کشاورزی تالش نزدیک 100 سر دهنه انتقال آب موجود است و سازه آنها خاکی است و بیشتر آنها که در سیلاب های قبل بین 10 تا 100 درصد آسیب دیده بودند، بازسازی شده است.

وی افزود: بازسازی سردهنه ها ادامه دارد و کشاورزان انتظار دارند مسئولان امر، برای بهسازی و مرمت سردهنه ها یکبار فکر اساسی بکنند تا در آبیاری پایدار اراضی قابل کشت، مشکلی نداشته باشیم.

فرماندار تالش گفت: هر سال در موضوع سردهنه ها شاهد مشکلات اجتماعی در این شهرستان هستیم و اعتبارات ویژه ای باید برای سردهنه ها در نظر گرفته شود و پایداری آبیاری این شهرستان در اولویت باشد.

11 رشته رودخانه و 70 هکتار آب بندان از منابع آب کشاورزی تالش است و از 16 هزار هکتار شالیزار در این شهرستان سالانه به طور میانگین 76 تا 80 هزار تن شلتوک برداشت می شود.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید فرماندار تالش بر تکمیل سد لاستیکی

تاکید فرماندار تالش بر تکمیل سد لاستیکی