مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 08:002020-04-26سياسي

عشق به عدالت استقلال کانون وکلا را تقویت و تضمین می کند


دانش آموخته حقوق عمومی در یادداشتی به موضوع استقلال کانون وکلا پرداخت.

- عشق به عدالت "استقلال کانون وکلا"را تقویت و تضمین می کند مرتضی شیخ الاسلامی - دانش آموخته حقوق عمومی در یادداشتی به موضوع "استقلال کانون وکلا" پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این یادداشت به شرح زیر است: عشق به عدالت استقلال کانون وکلا را تقویت و تضمین می کند قسمتی از مواد 583 تا 591 قانون تجارت را اصطلاحا اشخاص حقوقی حقوق عمومی می نامند که طبق قانون خاص به وجود می آیند مثل دانشگاه و کانون وکلاو قسمت دیگر را اشخاص حقوقی حقوق خصوصی می نامند.

کانون وکلای دادگستری از جمله موسساتی است که شخصیت حقوقی آن ناشی از قانون خاص یعنی قانون استقلال کانون وکلا مصوب مجلسین، مورخ هفتم اسفندماه 1333بوده و در قلمرو حقوق عمومی است.

سابقه ی تاریخی که در این مورد قابل ذکر است این که قاطبه ی وکلای دادگستری در طول نیم قرن تاریخ تحولات ایران در راه تحصیل شخصیت حقوقی برای کانون وکلا از نوع اشخاص حقوقی در قلمرو حقوق عمومی در تلاش و کوشش بوده اند.

این تلاش ها و کوشش ها برای نخستین بار در 27 تیر ماه 1300 شمسی که روز تشکیل مجمع وکلای رسمی بوده است به چشم می خورد و سپس در 20 آبان 1309 بعنی تاسیس کانون وکلا و ایضا در ایام و مراحل دیگر تا امضای لایحه قانونی استقلال کانون توسط نخست وزیر شاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشق به عدالت استقلال کانون وکلا را تقویت و تضمین می کند

عشق به عدالت استقلال کانون وکلا را تقویت و تضمین می کند