مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 14:252020-04-26اجتماعي

عدم انتقال پسماند باعث آلودگی شدید زیستگاه های طبیعی قم شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه های طبیعی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند در سال 1396 تمامی بخش های استان قم موظف شده اند تا پسماند خود را به سایت پسماند البرز واقع در شهر قم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این مصوبه بارها به مسئولان بخش ها تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حفاظت از خاک ایجاد آلودگی ناشی از دفن پسماندها جرم بوده و مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: متأسفانه عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه های طبیعی شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به صورت جدی پیگیری می شود.

استقرار واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات در بافت مسکونی ممنوع است وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی دو ماه گذشته حدود 140 واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماندها که در جهت شیوع بیماری کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شناسایی و پلمب شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم انتقال پسماند باعث آلودگی شدید زیستگاه های طبیعی قم شده است

عدم انتقال پسماند باعث آلودگی شدید زیستگاه های طبیعی قم شده است