مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 04:562020-04-27اقتصادي

حجم آب دریاچه ارومیه به 5 میلیارد متر مکعب رسید


مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به 5 میلیارد متر مکعب رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 650 میلیون متر مکعب افزایش دارد.

- فرهاد سرخوش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با اعلام اینکه امروز سطح تراز دریاچه ارومیه به 1271 متر و 82 سانتی متر رسید اظهار کرد: تراز این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 21 سانتی متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به رکورد زنی دریاچه ارومیه در 10 سال اخیر مساحت دریاچه ارومیه را 3 هزار و 178 کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: وسعت این نگین فیروزه ای نسبت به زمان مشابه سال قبل 142 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

سرخوش با اشاره به رهاسازی آب مازاد سدهای استان به سمت دریاچه گفت: تاکنون از محل سدهای 10 گانه ملی واقع در این حوضه در سال آبی جاری 860 میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و پیش بینی می شود این عدد به 1500 میلیون مترمکعب تا پایان اردیبهشت برسد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص وضعیت بارش نزولات آسمانی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: بارش سال آبی جاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تاکنون نسبت به سال آبی گذشته با یک کاهش 35 درصدی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب دریاچه ارومیه به 5 میلیارد متر مکعب رسید

حجم آب دریاچه ارومیه به 5 میلیارد متر مکعب رسید