مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-04-27فرهنگي

هیچ چیز جای اجرای زنده تئاتر را نمی گیرد


این روزها که تئاتری روی صحنه نمی رود بسیاری از فعالان این حوزه تلاش دارند جای خالی این هنر را در فضای مجازی یا با توزیع فیلم نمایش های ضبط شده پر کنند.

- این روزها که تئاتری روی صحنه نمی رود بسیاری از فعالان این حوزه تلاش دارند جای خالی این هنر را در فضای مجازی یا با توزیع فیلم نمایش های ضبط شده پر کنند.

به گزاترش ایسنا، به تازگی نیز فیلم تعداد زیادی از نمایش های اجرا شده در یک سامانه اینترنتی ارائه شده است.

این فیلم ها عموما با یک دوربین ضبط شده و تصویر بازیگران را در نمایی باز به نمایش می گذارد ضمن اینکه صدابرداری آنها عموما حرفه ای نیست که همین موضوع سبب شده هنرمندان تئاتر نسبت به شیوه نمایش این آثار، نظرات گوناگونی ارایه دهند.

در همین زمینه رضا بهبودی بازیگر شناخته شده تئاتر در گفتگو با ایسنا بر این نکته تاکید کرد مخاطبی که در فضای مجازی یا در قالب دی وی دی، فیلم تئاتری را می بیند، همواره باید به یاد داشته باشد که آنچه می بیند، تئاتر نیست بلکه تصویری از یک اجراست.

او با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند جای اجرای زنده تئاتر را بگیرد، خاطرنشان کرد: مدیوم های دیگر مانند سینما به حضور در فضای مجازی یا اکران آنلاین تن داده اند ولی این اتفاق نمی تواند برای تئاتر رخ بدهد زیرا تنها مدیومی است که با حضور زنده تماشاگر و بازیگر شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ چیز جای اجرای زنده تئاتر را نمی گیرد

هیچ چیز جای اجرای زنده تئاتر را نمی گیرد