مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 09:152020-04-27سياسي

زیبایی های آسمان را آنلاین ببینید


در حالی از امروز 8 اردیبهشت روز جهانی و هفته ستاره شناسی آغاز می شود که به دلیل شیوع ویروس عالم گیر کرونا و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی امکان برگزاری رصدهای عمومی در شهرها وجود ندارد ولی منجمان آماتوری در تلاش هستند که در این هفته از طریق فضای مجازی .

- ، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران قدمت ستاره شناسی را طولانی دانست و گفت: از آن هنگام که بشر بر روی کره زمین گام نهاد، همواره گوهرهای شب چراغ آسمانی را نظاره می کرد و براساس خصیصه کنجکاوی به طلوع و غروب مهر و مهتاب و همچنین ستارگان توجه کرده و سعی می کرد تا پاسخگویی به سوالات ذهنی خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه از این جهت می توان اطمینان داشت که دانش ستاره شناسی کهن و به قدمت تاریخ بشر است، اظهار کرد: هر چند که بشر در ابتدا، با خرافه ها سوالات ذهنی خود را پاسخ می داد ولی به مرور این پاسخ ها شکل و رنگ علمی تری به خود گرفت.

عتیقی چارتاقی ها و دیگر بناهای مورد توجه در اخترشناسی را نمادی از مطالعات کاربردی برای قرون بسیار دور در ایران توصیف کرد و یادآور شد: پس از ظهور اسلام و چند قرن قبل از "تیکوبراهه"، فردی به نام "ابوالوفای بوزجانی" به مطالعه در مورد حرکات انحرافی ماه پرداخت و بسیار قبل از رصدهای "گالیله" ایتالیایی، رصدخانه ای همچون مراغه تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیبایی های آسمان را آنلاین ببینید

زیبایی های آسمان را آنلاین ببینید