مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 16:102020-04-27اقتصادي

زراعت چوب با استفاده از آب های غیرمتعارف


رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: مطالعات تحقیقاتی برای زراعت چوب با استفاده از آب های غیرمتعارف در 10 کلان شهر کشور انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عادل جلیلی درباره زراعت چوب در کشور گفت: صنایع چوب و کاغذ در ایران دارای ظرفیت بالایی است و این مهم اشتغال و ارزش افزوده خوبی را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع چوب در کشور با ظرفیت کمتری در حال فعالیت هستند، گفت: اگر بتوانیم مواد اولیه این صنایع را تأمین کنیم این صنعت ارزش اقتصادی بالایی را رقم می زند.

جلیلی از راه های تأمین ظرفیت این صنایع را، واردات و زراعت چوب عنوان کرد و ادامه داد: واردات چوب با توجه به محدودیت هایی که برای آن وجود دارد، در حال حاضر قابل اجرا نیست؛ البته اگر این محدودیت ها برداشته شود، ظرفیت این صنایع بالاست و می توانیم واردات داشته باشیم.

وی درباره زراعت چوب در ایران گفت: در سال های گذشته، تحقیقاتی درباره زراعت چوب با محوریت درخت صنوبر در قالب بررسی سازگاری و تولید این نوع درخت، در شمال و مرکز ایران انجام شده است.

رییس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور اضافه کرد: در سه سال گذشته نیز طرح های مختلفی برای صنوبرکاری در سطح کاشت و بررسی ظرفیت تولید آن در کشور اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زراعت چوب با استفاده از آب های غیرمتعارف

زراعت چوب با استفاده از آب های غیرمتعارف