مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 04:502020-04-28اقتصادي

خیز سمنان برای خودکفایی در گندم


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه های این سازمان برای خودکفایی در تولید گندم و تأمین خوراک دام گفت: - لطف الله رضایی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم و جو در استان اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال آبی جاری، دو هزار هکتار از سطح زیر کشت سبزی و سیفی جالیزی استان سمنان کم و به سطح زیر کشت گندم و جو اضافه شد.

وی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت گندم و جو در استان سمنان با هدف کمک به افزایش تولید غلات در استان سمنان و خودکفایی در این عرصه انجام گرفته، اضافه کرد: در این راستا، به سطح زیر کشت گندم و جو هر کدام یک هزار هکتار اضافه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با این افزایش سطح زیر کشت، سطح زیر کشت جو در اراضی کشاورزی استان سمنان به 16 هزار هکتار رسید که پیش بینی می شود در سال زراعی آتی، 60 هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

رضایی درباره افزایش سطح زیر کشت گندم نیز گفت: با این افزایش همچنین سطح زیر کشت گندم در استان به 30 هزار هکتار می رسد و پیش بینی می شود امسال تولید گندم به 120 هزار تن برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز سمنان برای خودکفایی در گندم

خیز سمنان برای خودکفایی در گندم