مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 04:252020-05-01اجتماعي

ارائه گزارش ساخت سازه های نجومی در رصدخانه دانشگاه کاشان


مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان به مناسبت روز و هفته جهانی نجوم گزارشی از سازه های نجومی این رصدخانه ارائه کرد.

- ایسنا/اصفهان مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان به مناسبت روز و هفته جهانی نجوم گزارشی از سازه های نجومی این رصدخانه ارائه کرد.

ایرج صفایی به ساخت و نصب بیش از هشت ساعت آفتابی در اقصا نقاط ایران اشاره و اظهار کرد: ساعت آفتابی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل، ساعت آفتابی میدان جلفای اصفهان، ساعت آفتابی پارک ائل گلی تبریز، ساعت آفتابی استرک کاشان، ساعت آفتابی پایانه شهید حقانی بندرعباس، ساعت آفتابی پارک مسافر سیرجان و ساعت آفتابی آنالماتیک دانشگاه کاشان از این جمله است.

وی به طراحی، ساخت و نصب ساعت آفتابی، ساعت مهتابی با کاربرد حلقه اعتدالی توسط این رصدخانه در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اشاره کرد و افزود: این سازه نجومی با کاربردهای گوناگون ستاره شناسی، هم اکنون بزرگترین ساعت آفتابی جنوب کشور محسوب می شود.

مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان تشخیص زمان بر اساس ساعت رسمی کشور با دقت یک دقیقه، تعیین دقیق نیمروز یا لحظه اذان ظهر و تشخیص زمان در شبهای مهتابی از قابلیت های این ساعت آفتابی-مهتابی عنوان کرد و افزود: تشخیص تقویم بر پایه گاهشماری ایرانی، تعیین دقیق زمان اعتدالین و انقلابین در ابتدای فصل ها و تعیین روز جهانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه گزارش ساخت سازه های نجومی در رصدخانه دانشگاه کاشان

ارائه گزارش ساخت سازه های نجومی در رصدخانه دانشگاه کاشان