مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 07:502020-05-02دانش

محققان روشی دقیق برای رهایش پروتیین به داخل سلول ابداع کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با همگرایی فناوری نانو و زیست شناسی شیمیایی به دنبال توسعه نانومواد کنترل شونده با امواج فراصوت هستند که می توان با اعمال فراصوت، - با استفاده از پوشاندن سطح پروتیین با مواد ویژه ای و اعمال امواج فراصوت، محققان روشی ارائه کردند که می تواند پروتیین ها یا ابزار های ویرایش ژن را به داخل سلول وارد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با همگرایی فناوری نانو و زیست شناسی شیمیایی به دنبال توسعه نانومواد کنترل شونده با امواج فراصوت هستند که می توان با اعمال فراصوت، رهایش دقیق دارو را در محل موردنظر انجام داد.

به گفته محققان ایالتی پنسیلوانیا در این روش جدید، پروتیین موردنظر درون ساختاری کپسوله و با استفاده از امواج فراصوت که معمولا در سونوگرافی به کار گرفته می شود، هدایت و رهایش پروتیین انجام می شود.

اسکات مدینا، استادیار مهندسی زیست پزشکی این دانشگاه می گوید: هنگامی که ذره را در سونوگرافی قرار می دهید، سوراخی در غشای سلول ایجاد می شود که این کار تنها چند میکروثانیه به طول می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان روشی دقیق برای رهایش پروتیین به داخل سلول ابداع کردند

محققان روشی دقیق برای رهایش پروتیین به داخل سلول ابداع کردند