مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 13:062020-05-02پزشكي

97 مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مراقبت می شوند


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای طرح غربالگری کرونای مادران باردار، کارشناسان از طریق سامانه 4030 به طور روزانه با آنان تماس گرفته و افراد دارای علامت جهت مشاوره و معاینه رایگان به صورت حضوری دعوت می شوند.

دکتر محمد احمدیان افزود: از بین زنان باردار با علائم مشکوک نتیجه آزمایش کرونای 31 نفر مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون افزون بر 98 درصد از مادران باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از نظر بیماری کرونا غربالگری شده اند.

وی گفت: غربالگری تلفنی مادران باردار نسبت به بیماری کرونا طی 2 مرحله همزمان با سراسر کشور از اسفند ماه پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

احمدیان افزود: در مرحله اول که از 15 اسفندماه پارسال تا 20 فروردین ماه امسال انجام شد، 36 هزار مادر باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پوشش 100 درصدی غربالگری تلفنی شدند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم غربالگری کرونای مادران باردار که از 20 فروردین ماه امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، 45 هزار مادر باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از طریق سامانه خود اظهاری و مشاوره تلفنی، شناسایی شده اند که 36 هزار نفر از این تعداد موارد قبلی و 9 هزار نفر هم موارد جدید بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97 مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مراقبت می شوند

97 مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مراقبت می شوند