مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-05-03سياسي

نقشه برداری دیوار تاریخی گرگان آغاز شد


احمد تجری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : تامین اعتبار مطالعه و نقشه برداری این اثر تاریخی یکی از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گلستان است که طبق برنامه ریزی انجام شده تا شهریور امسال به اتمام خواهد رسید وی افزود : در این مرحله تمام طول 200 کیلومتری دیوار تاریخی گرگان نقشه برداری می شود و پس از آن الزامات مورد نیاز مراحل ثبت جهانی این اثر مهیا خواهد شد.

تجری با قدردانی از توجه فرهیختگان و نخبگان استان به این اثر تاریخی افزود: یکی از خواسته های مهم این جامعه نخبه، ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان است که رسیدن به آن به طور جدی پیگیری می شود.

تجری با اشاره به نقش نهادهای غیر دولتی در تحقق هدف ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان گفت : یک سازمان مردم نهاد با تمرکز بر این هدف و با مشارکت اهالی فن، معتمدین محلی و آگاهان به مسایل دیوار تاریخی در حال شکل گیری است تا پیوست های تاریخی و اجتماعی مورد نیاز در مسیر ثبت جهانی این اثر را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گرد آوری کند.

وی به فعالیت های این اداره کل قبل از ثبت جهانی این اثر گفت : در حال حاضر مامورین یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بصورت مستمر و شبانه روزی این اثر تاریخی را رصد و پایش کرده و مانع دست اندازی در آن می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه برداری دیوار تاریخی گرگان آغاز شد

نقشه برداری دیوار تاریخی گرگان آغاز شد