مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:202020-05-03اقتصادي

طرح مرتعداری برای 80 هزار هکتار از مراتع سیاه کوه تهیه شده است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین و قرچک گفت: تاکنون طرح مرتعداری برای 80 هزار هکتار از مراتع سیاه کوه تهیه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اصغرسپه وند صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی با مجریان طرح های مرتعداری و دامداران مراتع قشلاقی سیاهکوه شهرستان ورامین اظهار داشت: این نشست به منظور هماهنگی برنامه های اجرایی طرح های مرتعداری و رعایت نکات فنی بهره برداری از این مراتع در راستای حفظ، توسعه و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی مراتع برگزار شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که مراتع دارای ارزش بالای زیست محیطی و اقتصادی هستند، لازم است برای حفظ و جلوگیری از تخریب اکوسیستم مراتع با لحاظ دانستن نکات فنی، بهره برداری اصولی از این سرمایه های ملی نیز صورت گیرد که این جلسه در همین راستا تشکیل گردید.

سپه وند خاطر نشان کرد: در این جلسه مواردی از جمله بکارگیری قرقبان توسط مجریان طرح های مرتعداری در فصل چرای بهاره، خودداری از برداشت هرگونه گیاه و فرآورده های مرتعی و پیگیری برای تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه مراتع شهرستان ورامین مورد تاکید قرار گرفت.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های ورامین و قرچک تصریح کرد: در این نشست به بهره برداران مراتع سیاهکوه اعلام شد که ضمن رعایت برنامه زمانبندی کوچ به مراتع ییلاقی، از کوچ زود هنگام و بدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مرتعداری برای 80 هزار هکتار از مراتع سیاه کوه تهیه شده است

طرح مرتعداری برای 80 هزار هکتار از مراتع سیاه کوه تهیه شده است