مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:362020-05-03اقتصادي

سالانه 165 هزار تن شیر در استان زنجان تولید می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، جواد تاراسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، به صادرات مواد لبنی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش ازسه هزار و 356 تن به ارزش 4 میلیون و 925 هزار دلار به خارج از کشور مواد لبنی صادر شد.

وی اظهار کرد: مواد لبنی صادر شده شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه زنجان یکی از استان های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است، گفت: این استان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان های همجوار به فرآورده های لبنی را تامین می کند.

تاراسی به ظرفیت تولید بالای شیر و محصولات لبنی در استان و کیفیت بالای تولید این محصولات اشاره کرد ویاد آورشد: صادرات محصولات لبنی نشان دهنده ظرفیت استان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سال بیش از 165 هزار تن شیر در استان زنجان تولید می شود، ابراز کرد: 121 هزار تن از محصول تولید شده در داخل استان مصرف می شود و مابقی 26 درصد میزان تولید است، به سایر استان های کشور صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از فعالیت 125 واحد صنعتی گاوداری شیری با ظرفیت 21 هزار و 750 راس و 622 واحد روستایی با ظرفیت 11 هزار و 700 راس در استان خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 165 هزار تن شیر در استان زنجان تولید می شود

سالانه 165 هزار تن شیر در استان زنجان تولید می شود