مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 07:002020-05-03اجتماعي

جولان شترهای سرگردان در بیابان های البرز کنترل می شود


 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: چرای شترهای سرگردان یکی از دلایل تخریب عرصه های طبیعی و بیابانزایی در شهرستان نظرآباد است.

- ایسنا/البرز  معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: چرای شترهای سرگردان یکی از دلایل تخریب عرصه های طبیعی و بیابانزایی در شهرستان نظرآباد است.

مهدی فتحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه حسین خانلو و گلدره نظرآباد بیش از 400 شتر وجود دارد، اما تعداد آنها گاهی با احتساب تعداد شترهایی که از استان های مجاور به البرز می آیند به 2000 مورد نیز می رسد.

وی ادامه داد: بدون شک چرای این شترها یکی از دلایل تخریب عرصه های طبیعی و بیابانزایی در شهرستان نظرآباد است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی البرز تصریح کرد: در منطقه ای واقع در نظرآباد که شترهای سرگردان حضور دارند به دلیل بارندگی شاهد تجمع آب و باتلاقی و گِلی شدن عرصه هستیم.

وی ادامه داد: باتلاقی شدن عرصه، تردد تراکتور را با مشکل کرده اما شترها به راحتی در آنجا پا می گذارد و به بوته های کاری های انجام شده آسیب می زنند.

وی توضیح داد: برای جلوگیری از تخریب عرصه های بیابانی استان توسط این شترهای سرگردان طرحی به جهاد کشاورزی ارائه شده که بر مبنای آن عرصه ای 100 هکتاری به صورت نیمه بسته تعیین شده تا این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان شترهای سرگردان در بیابان های البرز کنترل می شود

جولان شترهای سرگردان در بیابان های البرز کنترل می شود