مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 19:552020-05-03سياسي

دین اسلام مدیون خدمات حضرت خدیجه(س) است الگویی در همسرداری


هنوز 10 روز از ماه رمضان سال دهم بعثت یعنی سه سال قبل از هجرت نگذشته بود که واقعه ای تلخ پیامبر اکرم (ص) را سوگوار کرد؛ رحلت حضرت خدیجه (س) برای رسول الله (ص) و مسلمانانی که در شعب ابی طالب در محاصره بودند آنچنان اندوهناک بود که این سال را عام الحزن به معنی سال اندوه نام نهادند، زیرا این بانوی بزرگ اسلام برای آنان در شرایط سخت پشتوانه ای محکم بود و ثروت وی نقش مهمی در ترویج اسلام داشت.

حضرت خدیجه (س) در زمانی که بسیاری از زنان به علت ثروتمند نبودن پیامبر (ص) رقبتی به ازدواج با ایشان نداشتند با رسول اکرم (ص) ازدواج کرد و از قبل و بعد از بعثت همراه پیامبر (ص) بود و تا آخر عمر تمامی امکانات و ثروت خود را صرف ترویج دین اسلام کرد.

این بانوی بزرگوار در حالی با رسول گرامی اسلام (ص) ازدواج کرد که از ثروتمندان عربستان بود و شهرتی خاص در منطقه داشت ولی حضرت محمد (ص) هنوز به رسالت برانگیخته نشده بودند و ثروت چندانی نداشتند و فقط به دلیل کرامت، اخلاق نیکو و صداقتی که در رسول اکرم (ص) دید با ایشان ازدواج کرد.

طهارت و پاکدامنی حضرت خدیجه (س) موجب شد که ایشان به عنوان طاهره ملقب شوند و همه ائمه معصومین (ع) از نسل ایشان باشند؛ زنان و مردان جهان می توانند از صداقت، انفاق و ایثار این بانوی بزرگوار الگوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین اسلام مدیون خدمات حضرت خدیجه(س) است الگویی در همسرداری

دین اسلام مدیون خدمات حضرت خدیجه(س) است الگویی در همسرداری