مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 04:262020-05-04پزشكي

قوی ترین شواهد علمی درباره ارتباط مصرف تریاک و انواع سرطان ها


مطالعه جدید بین المللی محققان ایرانی، قوی ترین شواهد علمی را درباره ارتباط مصرف طولانی مدت تریاک با افزایش خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطانها به جهان ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نتایج مطالعه حاضر حاصل همکاری محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی گلستان و تیمی از محققان در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی، موسسه ملی تحقیقات سرطان آمریکا، دانشگاه کمبریج انگلستان، دانشگاه ایالتی مورگان و دانشگاه مانت ساینای آمریکا است، بزرگترین و جامعترین مطالعه بررسی ارتباط مصرف تریاک و خطر بروز سرطان در جهان به شمار می رود.

این مطالعه حاصل بیش از 10 سال پیگیری 50 هزار فرد شرکت کننده در مطالعه کوهورت گلستان است که از این تعداد شرکت کننده، 8 هزار و 486 نفر تریاک و مشتقات آن شامل شیره تریاک و سوخته تریاک را به صورت مداوم مصرف می کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، سالانه در جهان بیش از یک هزار تن تریاک مصرف می شود و بیش از 4 میلیون نفر مصرف کننده این ماده مخدر هستند که 80 درصد آنها در کشورهای آسیایی سکونت دارند.

دکتر رضا ملک زاده، سرپرست مطالعه کوهورت گلستان و نویسنده مسوول مطالعه گفت: ایران به دلایل تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی یکی از پرمصرف ترین کشورهای دنیا در تریاک است و حداقل 10 درصد ایرانیان بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوی ترین شواهد علمی درباره ارتباط مصرف تریاک و انواع سرطان ها

قوی ترین شواهد علمی درباره ارتباط مصرف تریاک و انواع سرطان ها