مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-05-05فرهنگي

بانوان لالجینی مبتکر «شربت پالوده»


میراث فرهنگی ناملموس یا میراث معنوی بخشی از دستاورد تمدن هاست که به آنها هویت می بخشد، این نوع از آثار شامل بُعد غیرفیزیکی یک فرهنگ است که بیشتر به صورت سینه به سینه و شفاهی به ما به ارث رسیده است.

- ارزش های اجتماعی، آداب و رسوم، سنت ها، باورهای معنوی و زیبایی شناسانه، بیان هنری و زبان از جمله میراث ناملموس یا میراث معنوی هستند که بخش مهم و اساسی فرهنگ هر جامعه را تشکیل می دهد.

تنوع فرهنگی موجود در بین مردم همدان میراث فرهنگی ناملموس قابل توجهی در این استان به وجود آورده که نشان دهنده تداوم تمدنی و فرهنگی مردم منطقه در طول تاریخ است و مستندسازی و ثبت ملی این آثار می تواند نقش مهمی در حفاظت و زنده نگهداشتن آنها داشته باشد.

با توجه به اهمیت حفظ این نوع از میراث فرهنگی تصمیم به معرفی آثار ناملموس استان همدان که در فهرست آثار ملی کشور قرار دارند، گرفته ایم؛ تهیه شربت پالوده در شهر لالجین با شماره 2038 به تازگی به لیست آثار ملی ایران اضافه شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالجین درباره این نوشیدنی به خبرنگار ایسنا می گوید: شربت پالوده را زنان لالجینی در منازل خود تولید می کنند و در بیشتر مراسم های شادی و جشن ها از آن استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان لالجینی مبتکر «شربت پالوده»

بانوان لالجینی مبتکر «شربت پالوده»