مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 11:452020-05-05فناوري

کلاهبرداری کرونایی با تقلید صدای وزیر ارتباطات و رشیدپور!


در ایام شیوع ویروس کرونا، سرقت اطلاعات، دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری افراد و کلاهبرداری های تلفنی از جمله جرائمی است که افزایش پیدا کرده بود.

- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا درباره جرائم سایبری در ایام شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا فقط یک بیماری نبود، بلکه یک پدیده اجتماعی نیز بود و کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

افراد مجرم و کلاهبردار نیز همیشه مترصد فرصتی هستند تا با بدست آوردن این فرصت براساس وقایع و اخباری که در کشور اتفاق می افتد، اقدامات مجرمانه خود را طراحی کرده و از این طریق بتوانند کلاهبرداری کنند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه در روزهای اول که مشکلات کرونا پیش آمد، مهمترین پرونده های ما درباره فروش اقلام بهداشتی بود، گفت: در این زمینه پرونده های زیادی در پلیس فتا تشکیل شد.

همچنین پرونده های زیادی در خصوص خرید و فروش اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی و پرونده هایی در زمینه احتکار و گران فروشی نیز شکل گرفت.

در برخی موارد نیز کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغ اقلام تقلبی در فضای مجازی اقدام به فروش این مواد در فضای مجازی کرده و وقتی مردم سفارش داده و پول را واریز می کردند یا جنسی تحویل نمی دادند و یا جنس تقلبی به مردم تحویل می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری کرونایی با تقلید صدای وزیر ارتباطات و رشیدپور!

کلاهبرداری کرونایی با تقلید صدای وزیر ارتباطات و رشیدپور!