مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 06:302020-05-06دانش

اعتراض روسای دانشگاهها به تحریم علیه فعالیت پژوهشی مبارزه باکرونا


روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه های بزرگ کشور در یک اقدام ابتکاری بین المللی با جامعه نخبگان دنیا برای مبارزه با کووید 19 مکاتبه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، همزمان با شیوع بیماری کووید 19، استفاده از توانمندی و ظرفیت های علمی جهانی برای تشخیص، مقابله و مبارزه با این بیماری و بیان ظلم مضاعف بر مردم کشورمان با توجه به تحریم ها در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و دانشگاه ها و پژوهشگاه های بزرگ کشور در این خصوص با جامعه نخبگان دنیا مکاتبه داشتند.

هدف از این مکاتبات دو و چند جانبه، باز کردن باب گفتگو میان محققان ایرانی و دانشمندان جهانی است تا ضمن توجه به معضلات علمی، بخش دیگری از مشکلات را که جوامع انسانی تحت عنوان تحریم با آن روبرو هستند، نیز مد نظر قرار دهند.

در این مسیر، محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس با ارسال 17 نامه به دانشگاه های کشورهای چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، ترکیه، ایالات متحده، رومانی، فنلاند و لهستان به اعمال تحریم های ظالمانه علیه فعالیت های پژوهشی ایران در مبارزه با بیماری کرونا اعتراض کرد.

وی در نامه ای به دانشگاه برکلی گفت: ما مدیون ایثار دکترها و کادر پزشکی خود در مواجهه با بیماران هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض روسای دانشگاهها به تحریم علیه فعالیت پژوهشی مبارزه باکرونا

اعتراض روسای دانشگاهها به تحریم علیه فعالیت پژوهشی مبارزه باکرونا