مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 06:362020-05-06سياسي

محدوده تاریخی شهر سرایان تعیین حریم شد


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان گفت: در آثار تاریخی، حریم، محدوده ای است که متولی اثر تاریخی بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی تعیین می کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان گفت: در آثار تاریخی، حریم، محدوده ای است که متولی اثر تاریخی بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی تعیین می کند.

حریم آثار تاریخی، باعث حفظ موجودیت و یکپارچگی اثر می شود.

محمد عرب در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تصویب عرصه و حریم محدوده تاریخی شهر سرایان با حدود 12 هکتار مساحت، گفت: در جلسه شورای تعیین حرایم معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه متبوع عرصه و حریم بناهای تاریخی، عرصه و حریم آثار تاریخی داخل شهر سرایان تعیین و مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه محدوده عرصه و حریم این آثار تاریخی پس از بررسی های کارشناسی میدانی در کمیته های تخصصی مصوب شده است، ادامه داد: تعیین عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار ارزشمند تاریخی و نگهداری آن برای آیندگان است.

عرب گفت: در این محدوده 11 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی شامل؛ کاروانسرا، بازار میثم، حمام،آب انبار کاروانسرا، مسجد جامع، آب انبار حسینیه، آب انبار حاج عبدالرسول، آب انبار و مسجد آهنگران، خانه یزدانی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدوده تاریخی شهر سرایان تعیین حریم شد

محدوده تاریخی شهر سرایان تعیین حریم شد