مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 11:052020-05-06پزشكي

دو راه مهم پیشگیری از کرونا


مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت روز جهانی بهداشت دست، رعایت بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی را دو راه اصلی و مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس عنوان کرد.

- مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت روز جهانی بهداشت دست، رعایت بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی را دو راه اصلی و مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فروغ مولا با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت دست توسط کادر بهداشتی درمانی، تاکید کرد: رعایت بهداشت دست ساده ترین و موثرترین راه پیشگیری از انتقال عفونت های بیمارستانی به بیمار است.

به گفته وی عفونت های بیمارستانی سالانه میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و باعث تحمیل هزینه های فراوان به سیستم های بهداشتی و درمانی و حتی مرگ بیمار می شود.

طبق آمار حداقل 10 درصد افراد بستری شده در بیمارستان های کشورهای در حال توسعه دچار این عارضه ناخواسته می شوند و این آمار در مورد بیماران بستری در بخش های ICU به دلیل استفاده از کاترها و ابزار پزشکی مختلف بسیار بیشتر است.

کادر بهداشتی و درمانی در چه مواقعی ملزم به رعایت بهداشت دست هستند؟ وی خاطرنشان کرد: با رعایت اصول پیشگیری و کنترل می توان حداقل 30 درصد میزان ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو راه مهم پیشگیری از کرونا

دو راه مهم پیشگیری از کرونا