مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 14:152020-05-06سياسي

پروژه سنگ فرش قنات جهانی ابراهیم آباد آغاز شد


مدیر پایگاه جهانی ابراهیم آباد گفت: به منظور ایجاد جاذبه های گردشگری، پروژه سنگ فرش قنات جهانی ابراهیم آباد آغاز شد.

- شادی طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: پروژه سنگ فرش  بلوار شهدا، خیابانی که در امتداد قنات ابراهیم آباد است با همکاری دهیاری و شورای روستا به متراژ 2000متر مربع آغاز شد.

وی افزود: قنات ابراهیم آباد یکی از قنات های کهن ایران و تنها اثر ثبت شده جهانی استان مرکزی است که می تواند پایگاه مهمی برای جذب گردشگر  در استان باشد.

  مدیر پایگاه جهانی ابراهیم آباد گفت: برای شناساندن این منطقه و جذب گردشگر  طی سال های گذشته برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شده که نوروز امسال به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری برنامه ای برگزار نشد و بعد از شکست این بیماری برنامه های بسیار متنوعی در نظر گرفته شده است.

   طهماسبی افزود: قنات جهانی ابراهیم آباد  بصورت یک رشته طولانی شرقی- غربی بطول یازده کیلومتر از کوه های هفتادقله سرچشمه گرفته و تاداخل آبادی ابراهیم آباد ادامه می یابد و بطورکلی این قنات درحدود 100 هکتار از اراضی روستای ابراهیم آباد رابصورت دوره ای مشروب می سازد.

  وی با اشاره به اینکه قنات ابراهیم آباد که با دانش بومیان و شناخت آنها ازفناوری ایرانی قنات شکل گرفته نقش مهمی در تأمین آب موردنیاز کشاورزی و حتی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه سنگ فرش قنات جهانی ابراهیم آباد آغاز شد

پروژه سنگ فرش قنات جهانی ابراهیم آباد آغاز شد