مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-07اقتصادي

فرسایش خاک در خراسان شمالی از میانگین کشوری بیشتر است


احمد یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از پروژه های مهم استان را در زمینه کاهش تبعات بیابان زایی و فرسایش خاک، پروژه ترسیب کربن (طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی) دانست و اظهار داشت: این طرح در سال 93 آغاز شده و گستره آن در اسفراین 126 هزار هکتار است و با اضافه شدن گرمه و جاجرم گستره پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در این استان در سال های بعد 100 هزار هکتار افزایش یافته است.

یزدانی افزود: اهداف پروژه، رشد شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی)، کاهش به گاز دی اکسید کربن (CO2) موجود در جو از طریق افزایش پوشش گیاهی مراتع، همچنین افزایش تولید، بهبود حاصلخیزی خاک، افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و رشد شاخص توسعه انسانی HDI (درآمد- سلامت و آموزش) است.

وی افزود: نکته قابل توجه در پروژه، مشارکت جوامع محلی در تمامی مراحل است که نمونه آن تشکیل 144 گروه توسعه روستایی، 21 صندوق خرد اعتباری با عضویت 2 هزار و 26 نفر است که موجب شد تا هشت میلیارد و 137 میلیون ریال از پس اندازهای مردمی در صندوق های اعتباری تجمیع شود.

وی با اشاره به پروژه هایی که با مشارکت مردم در حوزه این طرح انجام شده است گفت: اجرای پروژه نهالکاری به مساحت هزار و 220 هکتار، اجرای پروژه مدیریت روان آب به مساحت 157 هکتار و لایروبی قنات روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش خاک در خراسان شمالی از میانگین کشوری بیشتر است

فرسایش خاک در خراسان شمالی از میانگین کشوری بیشتر است