مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 04:302020-05-07فناوري

کودکان چگونه مورد سوء استفاده هکرها قرار می گیرند؟


عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: امروز جبر تاریخی سبب شد تا همه ما از فضای مجازی استفاده کنیم؛ بنابراین ما می توانیم به واسطه افزایش سواد رسانه ای با این جبر تاریخی همراه شویم.

- گروه هنر و رسانه: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که امروزه کودکان ما گاهی اوقات اوقات بهتر از والدینشان روش استفاده از گوشی های هوشمند و فضای مجازی را بلد هستند؛ درحالی که والدین باید اطلاعات خود را به روز کنند تا از فرزندان شان عقب نیفتند و در عین حال بتوانند حضور آنها را در فضای مجازی کنترل کنند.

در این میان کودکان و نوجوانان یکی از گروه هایی هستند که بیش از دیگران در جامعه در معرض خطر آسیب های فضای مجازی قرار دارند، درعین حال آنها همچون دیگر گروه های جامعه حق استفاده از این ابزارهای نوین تکنولوژی را دارند، اما در این میان چنین پرسشی مطرح می شود که کودکان و نوجوانان تا چه اندازه از این حق برخوردارند و برای مصون ماندن آنها در این فضا باید چه کرد؟ امیدعلی مسعودی، عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران، کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه معتقد است که جبر تاریخی سبب شده تا ما بپذیریم که کودکان و نوجوانان می توانند وارد این فضای نوین شوند، اما در کنار این موضوع باید آموزش های لازم را به آنها ارائه کنند و سطح سواد رسانه ای آنها را به واسطه شعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان چگونه مورد سوء استفاده هکرها قرار می گیرند؟

کودکان چگونه مورد سوء استفاده هکرها قرار می گیرند؟