مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 09:252020-05-07بين الملل

فتوای میرزا


129 سال پیش در چنین روزی، برابر هجدهم اردیبهشت 1270 خورشیدی، حکم سیدمحمدحسن حسینی شیرازی معروف به ‏میرزای شیرازی مبنی بر حرمت استعمال توتون و تنباکو به رغم تلاش ایادی حکومت قاجار برای مخفی نگه داشتن آن به ‏استحضار مردم ایران رسید و وقایعی را رقم زد که .

- 129 سال پیش در چنین روزی، برابر هجدهم اردیبهشت 1270 خورشیدی، حکم سیدمحمدحسن حسینی شیرازی معروف به ‏میرزای شیرازی مبنی بر حرمت استعمال توتون و تنباکو به رغم تلاش ایادی حکومت قاجار برای مخفی نگه داشتن آن به ‏استحضار مردم ایران رسید و وقایعی را رقم زد که نتیجه آن لغو قرارداد رژی از سوی ناصرالدین شاه در بیست وچهارم اردیبهشت ‏همان سال شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: این که ماجرا از کجا شروع شد، باید به سومین سفر سلطان صاحبقران به فرنگستان نظر افکنده و پول ‏فراوانی را که طی این سیاحت بر باد رفت، مد نظر قرار دهیم.

در تاریخ بیست وچهارم فروردین 1268 خورشیدی مطابق با سیزدهم آوریل ‏‏1889 میلادی، جناب ناصرالدین شاه قاجار از مسیر روسیه رهسپار بریتانیا شد.

سفری که کارچاق کن آن کسی نبود جز ‏صدراعظم یعنی امین السطان که همان جا یعنی در انگلستان برای جبران پول هدر رفته ملت به صرافت افتاد امتیاز انحصاری ‏خرید، فروش و توزیع توتون و تنباکو را به شخصی انگلیسی و ماژور تالبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتوای میرزا

فتوای میرزا