مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 00:252020-05-10اقتصادي

اجرای عملیات کنترل سن غلات در مزارع استان اصفهان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: رصد به موقع شبکه های مراقبت و عملیات کنترل آفت سن در مزارع گندم و جو استان اصفهان در حال انجام است.

- محمودرضا افلاکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ریزش سن غلات در مناطق معتدل و گرمسیری با رصد به موقع شبکه های مراقبت عملیات کنترل این آفت در مزارع گندم و جو استان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون سطح مبارزه با سن مادر در مزارع گندم سیزده هزار و 31 هکتار و در مزارع جو ده هزار و 320 هکتار و جمع کل مبارزه تا تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری بیست و سه هزار و 351 هکتار بوده است.

سن غلات یکی از مهمترین آفات گندم و جو است مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سن غلات یکی از مهمترین آفات گندم و جو است، تصریح کرد: این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می گردد.

وی بیان داشت: خسارت مربوط به سن معمولی گندم تاریخچه طولانی دارد؛ سن های مادر پس از استقرار در مزرعه به مدت یک تا دو هفته تغذیه می کنند و سپس جفت گیری می نمایند.

این سن ها در پشت برگ های میزبان در جاهای متراکم مزرعه و معمولاً در دو ردیف 7 تایی تخم گذاری کرده و تخم ها در دمای 20 الی 30 درجه پس از دو ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات کنترل سن غلات در مزارع استان اصفهان

اجرای عملیات کنترل سن غلات در مزارع استان اصفهان