مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 02:352020-05-10پزشكي

چند بار می توانیم از ماسک استفاده کنیم؟


کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به استفاده چندباره از ماسک های مختلف، گفت: هر نوع ماسک مدت زمان مصرف مشخصی دارد و نباید بیش از آن استفاده شود.

- ایسنا/کرمانشاه کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به استفاده چندباره از ماسک های مختلف، گفت: هر نوع ماسک مدت زمان مصرف مشخصی دارد و نباید بیش از آن استفاده شود.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش استفاده از ماسک در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه بسیاری افراد نکات بهداشتی مربوط به استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند.

وی افزود: ماسک های بهداشتی باید طبق شیوه مصرفی که برای آنها تعیین شده استفاده شوند و نمی توان استفاده مستمر از آنها داشت.

خدادادیان با اشاره به مصرف ماسک های پارچه ای، سه لایه جراحی و ماسک N95 درسطح جامعه، گفت: هریک از این ماسک ها تنها برای مدت معینی قابل استفاده هستند.

این کارشناس بهداشت محیط افزود: ماسک های پارچه ای و سه لایه جراحی باید نهایتا دو تا سه ساعت استفاده شده و بعد از این مدت بصورت بهداشتی دفع شود.

خدادادیان تصریح کرد: در خصوص استفاده از ماسک های N95 هم مدت استفاده از این ماسک ها نهایتا 24 ساعت است و بعد از این مدت استفاده باید دور انداخته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند بار می توانیم از ماسک استفاده کنیم؟

چند بار می توانیم از ماسک استفاده کنیم؟