مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 06:362020-05-12پزشكي

نشانه های خاموش افت شنوایی را بشناسید


اختلال در سیستم شنوایی با توجه به این که یکی از حواس پنجگانه مهم انسان است می تواند زندگی انسان را در ابعاد مختلف مختل کند.

- شود، بنابراین لازم است از علائم افت شنوایی آگاه باشیم تا با تشخیص به موقع آن و مراجعه به پزشک از مشکلات جدی تر جلوگیری کنیم.

دانیال فرهیخته کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه شنوایی انواع گوناگونی دارد، گفت: افت شنوایی انتقالی، افت شنوایی حسی-عصبی، افت شنوایی آمیخته و افت شنوایی یکطرفه که شایع ترین نوع از افت شنوایی حسی-عصبی است، هنگامی که گوش داخلی در انتقال صدا به مغز دچار اخلال شود، این نوع افت شنوایی روی می دهد.

او، بیان کرد: علل شایع افت شنوایی عبارت از قرارگرفتن در معرض صدای شدید، افزایش سن، ابتلا به بیماری، شرایط وراثتی، آسیب دیدگی پرده گوش و عفونت گوش است.

فرهیخته تصریح کرد: علائم افت شنوایی بسته به نوع افت شنوایی و سبک زندگی متفاوت دارد اگرچه تشخیص زودهنگام می تواند از نگرانی های احتمالی جلوگیری کند.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: افت شنوایی منحصر به افراد مسن نیست و در حقیقت، تنها 35 درصد کسانی که دچار افت شنوایی هستند بیشتر از 64 سال سن دارند.

او، افزود: بی توجهی به این مسأله حتی می تواند منجر به ناشنوایی شود، بنابراین لازم است از علائم افت شنوایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های خاموش افت شنوایی را بشناسید

نشانه های خاموش افت شنوایی را بشناسید